Brev:
Vækst igen
30. april 2007
Alder:
7 mdr.
Vækst igen
Endnu en gang tak for dine gode svar, vi har fået købt en god, brugt tremmeseng, så nu har jeg vænnet min dreng af med at spise om natten og med at sove i min seng, så nu sover han hele natten i den nye tremmeseng. Skønt, efter at blive vækket hver halve time for at amme, så han kunne falde i søvn igen, til at have både aften og nat i fred og ro :-)
Jeg havde jo så håbet at det gjorde ham lidt mere sulten om dagen, så jeg kunne følge den plan du skitserede mht. mad. Han tager nogle større ammetårer, men det er også det. Jeg prøver at give ham alt muligt forskelligt for at finde ud af hvad han kan lide, men ofte vil han ikke engang smage eller også spytter han det ud igen. Nogle gange spytter han bare han ser skeen.
I lørdags spiste han indmadenn af en falafel, men kun når han fik det med min gaffel. Han får af og til en skorpe at gnaske i ved bordet, der har jeg prøvet at smøre leverpostej på for at den skulle smage af noget, og han kan egentlig godt lide det. Men at få noget med ske gider han altså bare ikke.
Jeg har prøvet at give ham rugbrød, men forgæves. Jeg ved jo af erfaring at det nok skal komme, men det der bekymrer mig mest er jo at han ikke tager på. Han du nogle andre forslag til mad? Han kunne jo godt lide falafel, så jeg tror muligvis jeg kan få held med noget der smager af noget.
Han er meget aktiv og godt på vej med at kravle, så det er jo nok derfor han ikke rigtig tager på, men hvorfor spiser han så ikke???? jeg bryder virkelig mit hovedet i det køkken for at finde på al muligt forskelligt at give ham. Heldigvis spiser storebror på 2 1/2 resterne af alt det jeg laver så er der da en der får glæde af det.
Skal jeg prøve at købe noget evt. på glas til ham eller er det bare at vænne ham til noget han ikke skal blive ved med? Jeg vil ikke købe pulvergrød.
Hilsen Christina