Vækst igen

30. april 2007

Alder:
7 mdr.

Vækst igen

Endnu en gang tak for dine gode svar, vi har fået købt en god, brugt tremmeseng, så nu har jeg vænnet min dreng af med at spise om natten og med at sove i min seng, så nu sover han hele natten i den nye tremmeseng. Skønt, efter at blive vækket hver halve time for at amme, så han kunne falde i søvn igen, til at have både aften og nat i fred og ro :-)

Jeg havde jo så håbet at det gjorde ham lidt mere sulten om dagen, så jeg kunne følge den plan du skitserede mht. mad. Han tager nogle større ammetårer, men det er også det. Jeg prøver at give ham alt muligt forskelligt for at finde ud af hvad han kan lide, men ofte vil han ikke engang smage eller også spytter han det ud igen. Nogle gange spytter han bare han ser skeen.

I lørdags spiste han indmadenn af en falafel, men kun når han fik det med min gaffel. Han får af og til en skorpe at gnaske i ved bordet, der har jeg prøvet at smøre leverpostej på for ...

Annonce

... at den skulle smage af noget, og han kan egentlig godt lide det. Men at få noget med ske gider han altså bare ikke.

Jeg har prøvet at give ham rugbrød, men forgæves. Jeg ved jo af erfaring at det nok skal komme, men det der bekymrer mig mest er jo at han ikke tager på. Han du nogle andre forslag til mad? Han kunne jo godt lide falafel, så jeg tror muligvis jeg kan få held med noget der smager af noget.

Han er meget aktiv og godt på vej med at kravle, så det er jo nok derfor han ikke rigtig tager på, men hvorfor spiser han så ikke???? jeg bryder virkelig mit hovedet i det køkken for at finde på al muligt forskelligt at give ham. Heldigvis spiser storebror på 2 1/2 resterne af alt det jeg laver så er der da en der får glæde af det.

Skal jeg prøve at købe noget evt. på glas til ham eller er det bare at vænne ham til noget han ikke skal blive ved med? Jeg vil ikke købe pulvergrød.

Hilsen Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

Tilstoppet tårekanal

Mange nyfødte børn har en tilstoppet tårekanal. Barnet ser ud som om, at det har søvnklatter i øjenkrogen hele tiden, eller at øjnene konstant virker fugtige.

Tårekanalen er en tynd kanal, som løber fra den inderste øjenkrog til næsen. Det er bl.a. den, der får os til at snøfte, når vi græder.

Tårer er 'øjnenes sprinkleranlæg'. Tårerne løber i en konstant strøm fra øverste, yderste øjenkrog ned og renser øjnene. Øjenvipperne er en slags 'vinduesviskere', og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin